Min kropp ~ 8/7-2018

Här kommer ett inlägg om "Min Kropp" 



Jag har fått höra när jag var ca: 8-12år att jag är smal, jag borde äta mer, äta upp mig, få mer hull på kroppen, att jag har anorexia (fick höra det förut av mammas kompis) ~ för mina revben syndes då. Vilket dom inte gör så mycket nu! - och NEEJ jag hade inte anorexia när jag var liten... 


Varför ska alla killar bli "kåta"  för man lägger kanske ut bild på sig i bikini, eller kanske i linne och shorts? Dom ba: Fin kropp du har. Man ba: Usch nej bara sluta! 
Håll käften. 


Som om vi tjejer bara skulle skriva till någon kille "åh snygg mage" och blir kåt av det? Bara NEEJ!


Jag har börjat acceptera och respektera min kropp. 
Man ska kunna lägga ut såna här bilder utan att någon kille ska bli "Kåta" av dom. Grabbar ta och väx upp lite för i helvete!

Kommentera här: