Jag & min mobbare = vänner!

Jag och den här bruden bredvid mig på bilden. 
Vi var som katt & hund på högstadiet från 7-9:an. Hon var min mobbare och jag var hennes mobboffer i skolan. 
Men alla växer vi faktiskt upp. Hon tog kontakt med mig för några dagar sen. 
Och jag undrade vem som ringde så såg jag att det var Nea som ringde mig. Jag svarade, så har vi pratat lite på mobilen. 
Nu i tisdags så cyklade vi båda in till stan för att umgås, prata lite. 
Vi cyklade till Donken handlade liten. Hon köpte mat, jag köpte mig en milkehake och sen vidare till stan. Vi hade det faktiskt jätte trevligt! Jag trodde aldrig vi skulle bli vänner. Och att jag aldrig skulle förlåta henne. 
Men liksom jag och hon kan faktiskt pratat nu, och blivit vänner. 
Du är en av dom mobbare som jag förlåtit, och kan sitta och prata med. 
Du har nog inte heller haft det så lätt alla gånger. 
Även fast du varit som jag vet inte vad mot mig i högstadiet.. alla kan vi inte älska alla, men man kan respektera och acceptera varandra för det. 💕

Innerst inne så vet jag att du är en snäll person, om man är snäll mot dig. Jag vet att du kan bli ditt kaxiga du med vissa personer eller gäng... Men det inte du då. 
Jag ger dig faktiskt chans till att försöka bli en bra vän med dig. 
Hoppas du tar den chansen nu.

Med det här inlägget vill jag bara säga, att det går faktiskt och bli vän med sin mobbare... Efter många om och men. 
Alla är vi starka övervinner över en själv, och alla kämpar vi för någonting. 
Stay strong och jag vet att du ni klarar det. 💪🙂 ❤
#motmobbning #stoppamobbning #stoppanäthat #spridkärlek

Kommentera här: